BUDOWA

Multiplaner składa się z ORGANIZERA, KALENDARZA i NOTATNIKA.

Można powiedzieć, że jest to zestaw złożony z:

  • kilkunastu małych zeszytów – to ORGANIZER podzielony na ZAKŁADKI, służy jak „ściąga ściąg”
  • kalendarzyka kieszonkowego – to KALENDARZ
  • notesu – to NOTATNIK

ORGANIZER, KALENDARZ i NOTATNIK ułożone obok siebie jeden pod drugim i zamontowane w jednej eleganckiej oprawie.

Dzięki takiemu ułożeniu szybko odnajdujesz potrzebne informacje i łatwo poruszasz się po wielu tematach.

Ten prosty układ daje tyle nowych możliwości, że czyni z niego narzędzie do sprawnego realizowania większej liczby zadań niż używając jakiegokolwiek innego narzędzia np. tradycyjnego kalendarza czy nawet elektronicznych urządzeń.

Dlatego wielu użytkowników twierdzi, że jest SZYBSZY NIŻ KOMPUTER.

Multiplaner w zależności od typu podzielony jest na dwie lub trzy osobne lecz współzależne części, pomiędzy którymi występuje efekt synergii.
Treści poszczególnych części odnoszą się do siebie nawzajem, wspomagają się i uzupełniają.

Część górna to ORGANIZER, który służy do zapisywania najważniejszych danych i informacji dotyczących zadań, ludzi, wiedzy i prowadzonych projektów.

ORGANIZER dzięki wyciętym registrom, dzieli się na kilkanaście ZAKŁADEK po kilka kartek każda. Pierwsza kartka każdej ZAKŁADKI ma zawsze widoczną część zwaną NAGŁÓWKIEM i na nim wpisujemy tytuł. Tytuły ZAKŁADEK dotyczą typów spraw do załatwienia oraz najważniejszych obszarów Twojego życia. Obszary dotyczą spraw prywatnych i zawodowych albo tylko jednego lub kilku projektów lub przedsięwzięć nad którymi pracujesz. Każdą ZAKŁADKĘ traktuj jak oddzielny zeszyt. Wszystkie informacje, które zapisujesz umieszczasz w odpowiedniej ZAKŁADCE dzięki czemu są one tematycznie uporządkowane i łatwo do nich dotrzeć. NAGŁÓWKI ułożone obok siebie w dwóch rzędach tworzą swoistego rodzaju PULPIT i dzięki temu najważniejsze swoje sprawy masz ZAWSZE PRZED OCZAMI.

Nazwy NAGŁÓWKÓW powinny dotyczyć spraw i obszarów spełniających 2 kryteria:
1) są dla Ciebie szczególnie ważne, tzn. są obecnie priorytetami w Twoim życiu zawodowym, prywatnym lub w obu jednocześnie
2) wymagają Twojej ciągłej uwagi, notowania informacji, planowania, rozliczania się z wykonanych zadań, itp.

Możesz np. uznać, że zdrowie jest bardzo ważnym obszarem. Jednak jeśli nie masz szczególnych dolegliwości i nie potrzebujesz dużo notować na ten temat, to nie ma sensu tworzyć takiego nagłówka.
Warto również zostawić sobie 1-2 nagłówki wolne, bo bardzo możliwe, że w międzyczasie odkryjesz, że zapomniałeś o pewnym kluczowym obszarze.
Śmiało wpisuj nazwy nagłówków, zawsze będziesz mógł je poprawić.

Natomiast część, która znajduje się pod ORGANIZEREM ma różne formy w zależności od typu Multiplanera.

Multiplanery dzielą się na dwie główne grupy:

  • Planery (cztery formaty 2planerów i dwa formaty 3planerów)
  • Notery (cztery formaty)

Planery mają szczegółowy kalendarz tygodniowy, natomiast Notery wyłącznie NOTATNIK.

Podstawowym Planerem jest 2planer, który w dolnej części posiada KALENDARZ w układzie tygodniowym. Służy on do zapisywania godzin i miejsc zaplanowanych spotkań, rozmów telefonicznych oraz spraw do załatwienia. KALENDARZ posiada obszerne miejsce do sporządzania notatek.

 

Szczególnym Planerem jest 3planer, który ma KALENDARZ wyłącznie do notowania terminów spotkań i  najważniejszych zadań oraz trzecią, osobną część, NOTATNIK.

Rozdzielenie KALENDARZA i NOTATNIKA na dwie niezależne części, zwiększa elastyczność zapisu, bo dzięki temu w ciągu jednego dnia możesz zapisać kilkanaście różnych notatek zachowując chronologię i nigdy nie zabraknie miejsca tak jak w tradycyjnym terminarzu.